2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 22 квітня 2019 року  на базі Вербської загальноосвітньої школи проведено черговий навчальний семінар-тренінг з теми «Особливості реалізації галузі «Мистецтво» в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти» для  вчителів, які у 2019-2020 році будуть працювати в 1 класі, в ході якого  удосконалювали свій методичний та практичний рівень професійної компетентності 30 педагогів. 

    Із учителями  працювали тренери Ірина Леонідівна Панасюк, методист Дубенського районного методичного кабінету, Лариса Іванівна Копко, вчитель музичного мистецтва Білогородського НВК, керівник методичного об'єднання вчителів мистецтва району та  Марія Анатоліївна  Гуменюк, учитель образотворчого мистецтва Вербської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

    У теоретичному блоці семінару педагоги опрацювали питання щодо готовності учителів мистецтва до змін в умовах Нової української школи, ознайомилися із особливостями впровадження нового Державного стандарту початкової освіти та типових освітніх програм мистецької освітньої галузі нового Державного стандарту початкової освіти, формування наскрізних умінь засобами музичного та образотворчого мистецтва, специфіки використання методів і прийомів навчання у початковій школі  на  уроках мистецьких дисциплін у контексті впровадження  НУШ.

   Цікавим і насиченим став практичний блок тренінгу, в ході якого Ірина Леонідівна презентувала посібник «Вчимося і навчаємо по-новому»,   на прикладах продемонструвала, як учнів 1 класу Нової української школи навчати нотній грамоті, використовувати музично-дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва, розвивати когнітивну сферу учнів засобами використання опорних схем, мнемо таблиць, розкрила сучасні методи організації слухання та інтерпретації музики, використання рухів під музику як способу самовираження учнів у музичній діяльності.

    Практичний блок з образотворчого мистецтва провела  Гуменюк Марія Анатоліївна, яка пояснила педагогам, як розповідати дітям про мистецтво, розкрила питання сучасних підходів до організації практичної роботи на уроках образотворчого мистецтва та психологічних аспектів інтерпретації  дитячих малюнків.

 

   У заключному блоці семінару педагоги познайомилися із модельними навчальними програмами  та   лепбуком «Веселі нотки».

Можливо все. На неможливе просто потрібно більше часу.

   Сучасна держава потребує молодь, якій властиві самостійність думки, здатність до здійснення свідомого суспільного вибору, волелюбність, розвинене почуття власної гідності, підприємливість, творча активність, тобто, здатність до творчого самовираження, оскільки саме така особистість може плідно брати участь у подальшій розбудові суспільства. Творче самовираження учнів є активною діяльністю, що передбачає максимальне використання і розвиток власних задатків та можливостей, свідомо спрямована на втілення гуманних ідеалів суспільства.    

   Розуміння мистецтва  - це пізнавальний процес глибокого творчого характеру. Творчість - процес людської діяльності, що створює якісно нові матеріальні і духовні цінності. Мистецтво виховує в людях не лише потребу художньої насолоди, а, й здатність творчого ставлення до всіх природних та суспільних явищ.                                       

   18 квітня 2019 року  на базі Малосадівського НВК  відбувся семінар-практикум учителів мистецтва з теми «Створення умов для самовираження учнів на уроках мистецьких дисциплін у сучасному закладі освіти».

    У теоретичному блоці методист РМК Ірина Панасюк  ознайомила педагогів із суттю поняття «самовираження», визначила, що лежить в основі психології самовираження, порадила, як педагогам потрібно мотивувати  учнів до самовираження.

   У інтерактивному блоці педагоги  ознайомилися із  кращими світовими прикладами та проявами самовираження у різних видах мистецтва: «дослухалися» до порад арт-терапевта Вікторії Назаревич, познайомилися з картинами польського художника-сатирика Павла Кучинського, книгою американського письменника і художника Остіна Клеона «Кради як митець», амбідекстрією як проявом обдарованості, молодіжними неформальними течіями,   способами самовираження в світі  моди тощо.

   У практичному блоці вчителі змагалися у гнучкості когнітивного мислення за допомогою струп-тестів,  малювали у техніці «грифонаж», створювали психологічні фантазії за допомогою музичних інструментів, самовиражалися в танці, презентували власні захоплення.

   Вчителі образотворчого та музичного мистецтва Малосадівського НВК Катерина Корда та Іванна Бабич провели майстер-клас із виготовлення Великоднього яйця в техніці канзаші.

   В ході семінару педагоги знайшли відповідь на запитання: «Як  створити умови для самовираження учнів та навчити їх правильно це робити?»

 

    Цікавим був і підсумково-рефлексійний етап семінару, під час проведення якого учасники в оригінальній формі  поділилися враженнями  та створили спільний малюнок методом «передай пензлик».

  Школа сьогодні змінюється. Пришвидшуються темпи життя. Суспільство потребує людини, яка володіє універсальними вміннями інформаційного характеру, здатної до самонавчання, прогнозування і прийняття рішення. У новому освітньому середовищі   з'явився новий термін - метапредметний.

   Метапредметні освітні технології були розроблені для того, щоб вирішити проблему роз'єднаності, незв’язаності між собою різних наукових дисциплін. Метапредметність освіти дозволяє забезпечити формування цілісної картини світу у свідомості дитини. Завдяки цим технологіям в учнів формується підхід до досліджуваного предмета або явища як до системи знань про світ, вираженому в художніх образах (література, музика, образотворче мистецтво).   

   Введення метапредметного підходу дозволяє поступово  спрямувати  освіту назустріч новим потребам суспільства.

   Що таке метапредметність? Яким є метапредметний зміст освіти з позицій ключових освітніх компетентностей? Яким має бути метапредметний урок в сучасних умовах? Як метапредметність забезпечує формування цілісної картини світу у свідомості сучасного школяра? Ці та інші питання розглянули учителі мистецьких предметів на засіданні з теми «Формування метапредметних компетентностей учнів Нової української школи на уроках мистецтва», яке було проведено          25 жовтня 2018 року на базі районного методичного кабінету з метою підвищення фахової майстерності педагогів у формуванні метапредметних компетентностей учнів 5-11 класів.

   У ході заняття методист РМК Ірина Панасюк висвітлила питання підготовки учителя мистецтва в умовах Нової школи, презентувала нові форми роботи та методи, спрямовані на формування метапредметних компетентностей вчителів мистецьких дисциплін.

    Любов Кокоріна, вчитель мистецтва Жорнівського НВК презентувала колегам розробку  уроку «Музика охоплює весь світ» (метапредметність – музика і географія).

    Лариса Копко, керівник методичного обєднання вчителів мистецтва, висвітлила переваги проектної діяльності як засобу формування метапредметних умінь і навичок з метою розвитку особистості учня, підготовки його до вільного і комфортного життя в умовах інформаційного суспільства.

    Енергійним був і підсумково-рефлексійний етап семінару, під час проведення якого учасники підбили підсумки заходу, поділилися враженнями та поставили «лайки» на імпровізованій сторінці у Twitter.