ПАНАСЮК ІРИНА ЛЕОНІДІВНА

i.panasyk@ukr.net

2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА

      Професійна  підготовка педагогічних кадрів – це цілісний процес, у якому особливе місце посідає діяльність молодого вчителя, його адаптація до професії педагога.

  Успішна педагогічна діяльність молодого спеціаліста залежить не тільки від його професійної підготовки та особистих якостей, а й від стилю надання методичної допомоги, яка передбачає індивідуальний підхід до кожного вчителя, підтримку його творчості, прагнення до самореалізації.

       З метою допомоги молодим вчителям музичного та образотворчого мистецтва у  професійному становленні, створення умов для їх швидкої та ефективної адаптації до професійної діяльності, виробленню власного педагогічного стилю роботи  11 травня  2017 року  на базі  Рачинської ЗОШ І-ІІ ступенів відбулося заняття школи становлення вчителя мистецтва з теми «Формування педагогічних компетентностей молодого учителя мистецтва в умовах нового змісту освіти».

    Молоді педагоги моделювали фрагменти уроків з використанням активних форм і методів навчання, ознайомилися із моделлю сучасного вчителя мистецтва та критеріями його компетентності.

   Слухачі школи переглянули уроки музичного та образотворчого мистецтва, які в рубриці «Мій перший відкритий урок» провели їх колеги -  молоді педагоги Рачинської ЗОШ І-ІІ ступенів Наталія Калаур та Оксана Подворна.

 

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ

УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

  Про формування компетентного педагога, здатного до творчості та професійного зростання, йшла мова на семінарі-практикумі вчителів музичного та образотворчого мистецтва з теми «Освоєння нових методів навчання. Інтегрований підхід до навчання. Бінарний урок», який відбувся 04 травня 2017 року на базі Березької ЗОШ І-ІІ ступенів Смизької селищної ради.

Навчаючись разом, про складне можна говорити й пояснювати просто та захоплююче. У ході семінару педагоги району ознайомилися із нестандартною формою навчання у реалізації міжпредметних звязків та інтеграції з кількох предметів, розкрили практичну цінність бінарного уроку як одного з напрямів інтегрованого навчання та ознайомились з досвідом роботи щодо проведення бінарного уроку музичного та образотворчого мистецтва.

   Кілька порад з освоєння нових методів навчання «Як навчитися вчитися по-новому» за книгою Г.Драйдена та Д.Вос «Революція навчання» надала присутнім методист районного методичного кабінету Ірина Панасюк. А керівник Школи становлення вчителя мистецтва Лариса Копко провела методичний дайджест «Бінарний урок як новий метод навчання».

   Від методологічних міркувань педагоги перейшли до практики, побувавши на бінарному уроці у 7 класі з теми «Кольоромузика та кольоронастрій», який провели  Наталія Польова та Наталія Козаченко, вчителі музичного та образотворчого мистецтва Березької ЗОШ І-ІІ ступенів.

 

   Підсумки семінару – це обмін думками, ідеями і враженнями, відповіді на запитання та слова щирої подяки учителям, справжнім майстрам своєї справи. 

КОНКУРС УКРАЇНСЬКОЇ ЕСТРАДНОЇ ПІСНІ

"ЮНА ЗІРКА"

19 березня  2017 року на базі Рачинського Будинку культури проведено районний етап огляду-конкурсу української естрадної пісні «Юна зірка» серед учнів загальноосвітніх  навчальних закладів Дубенського району.  Конкурс української пісні – це  візитна картка нашої естради, нашої культури, зорієнтований саме на українську естрадну музику. Основними завданнями конкурсу є патріотичне виховання дітей та молоді засобами українського мистецтва, виявлення і підтримка кращих дитячих художніх колективів та виконавців, підвищення професійного рівня керівників дитячих художніх колективів.

    З кожним роком у районі  відзначається все вищий рівень виконавства. На участь у пісенних змаганнях  подали заявки 28 учасників із 19 навчальних закладів району, Мирогощанської, Смизької, Привільненської обєднаних територіальних громад. Кращими, за результатами журі, стали:

 

у І віковій категорії  (9-13 років):

 

І місце -    Декер Анна (Мирогощанська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

ІІ місце -   Гуч Лілія (Староносовицька ЗОШ І-ІІ ступенів),

                   Лічний Михайло (Семидубський аграрний ліцей і ЗОШ І-ІІ ступенів);

ІІІ місце - Мокра Наталія (Повчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів),

                   Арсенюк Каріна (Тараканівська ЗОШ І-ІІІ ступенів),

                   Кость Анна (Іваннівська ЗОШ І-ІІ ступенів).

 

у ІІ  віковій категорії (14-18 років):

     

І місце -    Парфенюк Роман (Варковицька гімназія);

ІІ місце -   Сойко Марина (Княгининська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

ІІІ місце -  Федорук Ольга (Повчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів). 

 

у номінації «Дуети, тріо»:

 

І місце -          тріо у складі Бубнової Дарини, Бронської Ірини,                        

                        Фурманець Катерини (Вербська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

  дует у складі Кривчун Оксани, Власюк Наталії

  (Рачинська ЗОШ І-ІІ ступенів).

ІІ місце -        дует у складі Ромасюк Софії, Берник Владистави

                        (Смизька ЗОШ І-ІІІ ступенів).

 

   Вітаємо переможців  і  бажаємо успіхів  у обласному  конкурсі!

 

 

ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ

ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ВІКТОРІЇ ШНИРУК

Сучасна школа чекає такого вчителя, який має високу фахову кваліфікацію та професійну культуру, здатний об'єктивно осмислювати педагогічні явища й факти, критично оцінювати й творчо сприймати педагогічну дійсність. Високі вимоги до сучасного педагога зумовлені об’єктивними потребами суспільства, новими завданнями, які ставить перед нами життя.

  Процес оновлення неможливий без удосконалення професійної компетентності учителя — усвідомлення себе як інноваційної особистості шляхом самоаналізу власного «Я», відходу від стереотипів, відкритості до нового досвіду і готовності до змін. Нинішній школі потрібен педагог-психолог, дослідник, науковець, актор, здатний креативно вирішувати професійні завдання, співпрацювати з іншими та вести за собою. Одним словом той, хто любить і розуміє дітей.

   Саме таким є  старший учитель образотворчого мистецтва Мильчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вікторія Шнирук, яка 15 грудня 2016 року запросила у свою Творчу лабораторію  педагогів району. Засідання  з теми «Формування креативності учнів на уроках образотворчого мистецтва шляхом диференціації в навчанні»  відбулося з метою підвищення фахової майстерності учителів образотворчого мистецтва на основі передачі досвіду педагога-майстра, забезпечення процесу трансформації педагогічного досвіду в практичну діяльність.

    У теоретичному блоці Творчої лабораторії вчитель презентувала власний веб-сайт, електронний посібник «Використання інтерактивних вправ на уроках образотворчого мистецтва», який у 2016 році був відзначений дипломом  ІІІ ступеня  у обласному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості в номінації «Образотворче мистецтво».

   Практичний блок  лабораторії був проведений у формі майстер-класу. Педагог ознайомила присутніх з технікою кінусайга. Вчителі образотворчого мистецтва мали змогу переглянути фрагмент   диференційованого  уроку та створити власний печворк на пінопласті.

    Учасник Творчої лабораторії Лариса Бастюченко, вчитель образотворчого мистецтва Тараканівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, творчий наставник Вікторії Михайлівни, поділилася з колегами секретами техніки малювання кавою.

   Усі присутні високо оцінили рівень Творчої лабораторії, досвід роботи учителя  щодо диференціації та індивідуалізації навчально-виховного процесу та погодилися з думкою, що систематичне застосування диференційованих завдань забезпечить кожному учневі оптимальний характер пізнавальної діяльності в процесі навчальної роботи.

 

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ УЧИТЕЛІВ

МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

  У системі позакласної роботи сучасної школи велика увага приділяється різним формам художньо-естетичного виховання. У  школярів виявляється велике прагнення до творчості, тому  педагогам важливо широко використовувати музичне та образотворче мистецтво у позаурочній діяльності:  організовувати концерти, фестивалі, виховні заходи,  виставки дитячих робіт  різної тематики тощо. Така робота заохочує дітей до  творчого підходу не тільки на уроках, а й до занять музикою та  образотворчим мистецтвом після уроків. Дитяча творчість за межами уроків музичного та  образотворчого мистецтва  - це пізнавально-пошукова практика, у якій  учні самі відкривають щось нове для себе в світі музики та живопису. Завдання вчителя  - допомогти їм у цьому

  Позакласні заходи  з музичного та образотворчого мистецтва мають важливе естетично-виховне значення для дітей. При залученні їх до мистецтва розвиваються естетичні смаки і можливості школярів, народжується бажання творити красу і ділитися нею з іншими.  Педагогу слід приділяти цьому велику увагу, не тільки вчити, а й пропонувати допомогу дитині, підтримувати її зацікавленість, заохочувати, а отже виховувати покоління, яке буде всесторонньо розвиненим і естетично обізнаним.

 З метою розкриття змісту творчого підходу до організації позакласної роботи вчителів  музичного та образотворчого мистецтва, форм та методів їх взаємодії з учнями у позакласній  діяльності 10 листопада  на базі Повчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено семінар-практикум учителів мистецтва з теми «Творчий підхід до організації позакласної роботи з мистецьких предметів у форматі нового мислення».

У ході семінару, відповідно до програми, були розглянуті зміст, ефективні форми  організації  навчання, методи роботи та умови, в яких здійснюється  позакласна робота з музичного та образотворчого мистецтва. Педагоги обговорили питання необхідності  використання  у позакласній роботі педагогічних можливостей партнерства як обовязкової складової художньо-естетичного виховання учнів та окреслили шляхи, які спрямовують роботу вчителя  на єдність та  синтез  мистецьких предметів.

  У теоретичному  блоці семінару методист РМК  Ірина  Панасюк  ознайомила  педагогів із сучасними підходами до організації  позакласної роботи з музичного та образотворчого мистецтва у школі.

  Родзинкою семінару-практикуму став відкритий виховний захід «Духовні істини. Іду засвічувати душі», підготовлений вчителем музичного мистецтва Оленою Вавринюк та вчителем образотворчого мистецтва Оленою Кондратюк, який підкреслив великий  вплив музичного та художньо-естетичного виховання на формування  духовної  культури особистості,  виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції. 

 

   Семінар був проведений на високому навчальному та науково-методичному рівні, всі присутні отримали багато нової, корисної та цікавої інформації. 

ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА

   Професійна  підготовка педагогічних кадрів – це цілісний процес, у якому особливе місце посідає діяльність молодого вчителя. його адаптація до професії педагога.

    Успішна педагогічна діяльність молодого спеціаліста залежить не тільки від його професійної підготовки та особистих якостей, а й від стилю надання методичної допомоги, яка передбачає індивідуальний підхід до кожного вчителя, підтримку його творчості, прагнення до самореалізації.

    З метою підвищення фахового рівня, розвитку творчого потенціалу молодих учителів образотворчого мистецтва, удосконалення їх професійної майстерності   13 жовтня  2016 року  на базі  Шепетинської ЗОШ І-ІІ ступенів відбулося  засідання школи становлення вчителя мистецтва з теми «Педагогічний супровід розвитку обдарованості у процесі навчання образотворчого мистецтва».

    Слухачі школи переглянули заняття з образотворчого мистецтва «Панорама ідей», яке провела учитель Шепетинської ЗОШ І-ІІ ступенів Роксана Новосад,

 

    Молодим педагогам було надано  рекомендації  щодо розвитку творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва.