ПАНАСЮК ІРИНА ЛЕОНІДІВНА

i.panasyk@ukr.net


2015-2016 навчальний рік

ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА

Сучасна загальноосвітня школа потребує фахівців, здатних до естетичного виховання особистості, її творчого і культурного розвитку. Задовольнити цей запит покликані учителі музичного та образотворчого мистецтва, які зобов'язані якісно виконувати художньо-педагогічні функції. Для цього вони повинні володіти високим професіоналізмом у вимірах художньо-творчої компетентності. 

 З метою підвищення теоретичної, фахової та методичної майстерності молодих педагогів мистецьких предметів  та пошуку ефективних форм методичної роботи, творчого підходу до навчання  мистецтва у  загальноосвітній школі  25 лютого 2016 року на базі Білогородської ЗОШ І-ІІ ступенів було проведено чергове заняття Школи становлення вчителя мистецтва з теми “Професійна майстерність  учителя мистецтва у форматі нового мислення”.

   Учитель мистецтва - це фахівець загальнокультурного  розвитку, образного мислення, розвиненої фантазії й уяви, культури почуттів,  спроможний до імпровізації і творчості.  Він має переосмислити мету освіти,  систему методів, структуру уроку,  а головне  -  власну роль організатора  взаємодії дитини із твором мистецтва. Саме такими є педагоги Білогородської школи – досвідчений вчитель музичного мистецтва, старший вчитель, керівник районної Школи становлення вчителя мистецтва Лариса Копко та молодий учитель образотворчого мистецтва, слухач Школи Віталій Криленко, які провели інтегрований урок мистецтва з розвитку образного мислення учнів 6-го класу, у ході якого продемонстрували  творчу взаємодію вчителя і учнів, яка забезпечує задоволення від самого процесу навчання, зацікавлення тим, що вивчається. Урок  розкрив творчий потенціал педагогів і став не тільки новим етапом у професійній діяльності вчителів, а й чудовою можливістю  вийти на новий рівень педагогічної майстерності.

   Методист РМК Ірина Панасюк провела з молодими педагогами методичний тезаурус щодо професійної компетентності та педагогічної  техніки учителя мистецтва та анкетування «Як зацікавити учня своїм предметом».

ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

АНДРІЮК ОКСАНИ ОЛЕГІВНИ

Сучасна школа чекає нового вчителя, який має високу фахову кваліфікацію та професійну культуру, здатний об'єктивно осмислювати педагогічні явища й факти, критично оцінювати й творчо сприймати педагогічну дійсність. Високі вимоги до сучасного педагога зумовлені об’єктивними потребами суспільства, новими завданнями, які ставить перед нами життя.

 Процес оновлення неможливий без вдосконалення професійної компетентності учителя — усвідомлення себе як інноваційної особистості шляхом самоаналізу власного «Я», відходу від стереотипів, відкритості до нового досвіду і готовності до змін. Нинішній школі потрібен педагог-психолог, дослідник, науковець, актор, здатний креативно вирішувати професійні завдання, співпрацювати з іншими та вести за собою. Одним словом той, хто любить і розуміє дітей.

   Саме таким педагогом є старший учитель Семидубського аграрного ліцею Оксана Олегівна Андріюк, презентація досвіду якої відбулася 12 листопада 2015 року на базі Дубенського районного методичного кабінету в рамках  засідання Творчої лабораторії вчителя музичного мистецтва з теми «Формування професійної компетентності педагога шляхом використання ІКТ на уроках музичного мистецтва». В роботі засідання взяли участь молоді педагоги музичного мистецтва району.

Сучасна школа чекає нового вчителя, який має високу фахову кваліфікацію та професійну культуру, здатний об'єктивно осмислювати педагогічні явища й факти, критично оцінювати й творчо сприймати педагогічну дійсність. Високі вимоги до сучасного педагога зумовлені об’єктивними потребами суспільства, новими завданнями, які ставить перед нами життя.

 Процес оновлення неможливий без вдосконалення професійної компетентності учителя — усвідомлення себе як інноваційної особистості шляхом самоаналізу власного «Я», відходу від стереотипів, відкритості до нового досвіду і готовності до змін. Нинішній школі потрібен педагог-психолог, дослідник, науковець, актор, здатний креативно вирішувати професійні завдання, співпрацювати з іншими та вести за собою. Одним словом той, хто любить і розуміє дітей.

   Саме таким педагогом є старший учитель Семидубського аграрного ліцею Оксана Олегівна Андріюк, презентація досвіду якої відбулася 12 листопада 2015 року на базі Дубенського районного методичного кабінету в рамках  засідання Творчої лабораторії вчителя музичного мистецтва з теми «Формування професійної компетентності педагога шляхом використання ІКТ на уроках музичного мистецтва». В роботі засідання взяли участь молоді педагоги музичного мистецтва району.

ЕКСКУРСІЯ ДО ТЕРНОПІЛЬЩИНИ

 

29 жовтня  вчителі мистецьких предметів в рамках семінару-практикуму «Художньо-педагогічні спілкування вчителів мистецтва» здійснили екскурсійну подорож до Тернопільщини.

   Педагоги мали можливість відвідати найдавніші пам’ятки  міста Тернополя, прогулятись давніми вуличками, насолодитись красою перлини Тернополя - озером, що знаходиться у центрі міста, познайомитись із гостинними тернополянами та відкрити для себе багато нового про «файне» місто. 


Нікого не залишила байдужим і екскурсія до Збаразького замку, який  можна безперечно назвати перлиною та історичним скарбом Тернопільщини, справжньою окрасою старовинного Збаража…

  В музейній експозиції замку представлено близько двадцяти стаціонарних виставок, серед яких особливе місце займають відділи археології краю, трипільської культури, етнографії, зброї, сакральної скульптури, сакрального мистецтва тощо. Окрім того, в музейній експозиції Збаразького замку представлена низка виставок, які репрезентують тенденції культурно-мистецького й суспільного життя сучасності. Експонатами цих виставок є витвори провідних вітчизняних скульпторів, художників, народних умільців, вихідців зі Збаражчини.

   Справжня гордість  замку -  колекція дерев’яних скульптур народного майстра України  Володимира Лупійчука. Зібрання становить більше сорока авторських творів, виконаних у дереві (липі). Кожна окрема скульптура є втіленням певного жанрового сюжету, а ряд скульптур об’єднані між собою у диптихи та триптихи єдиною назвою.

 Умиротворення приносить зал культової скульптури, де світлі лики святих дивляться на тлінний світ з печаллю і смутком. Шедеври створені  у середині XVIIІ ст. майстрами школи Іоанна Георга Пінзеля і талановитим скульптором Антоном Осінським.

   Вразила усіх виставка відомого майстра-кераміста Заслуженого діяча мистецтв України Тараса Богдановича Левківа.

У затишних невеличких приміщеннях, що нагадують келійні, знайшли собі надійний прихисток майже чотири десятки макетів українських дерев’яних храмів та церков Лемківщини, Закарпаття та Поділля ХVІ-ХІХ століття, виготовлених у оригінальній авторській техніці художником-експозиціонером Михайлом Яськовичем.

 Завершилася екскурсія незабутніми враженнями, позитивними емоціями та гарним настроєм. 

ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА

 

Система професійної підготовки педагогічних кадрів – це цілісний процес, у структурі якого особливе місце посідає діяльність молодого вчителя після закінчення вищого навчального закладу, його адаптація до професії педагога.

    Успішна педагогічна діяльність молодого спеціаліста залежить не тільки від його професійної підготовки та особистих якостей, а й від стилю надання методичної допомоги, яка передбачає індивідуальний підхід до кожного вчителя, підтримку його творчості, прагнення до самореалізації.

    Процес адаптації молодого учителя до навчальної діяльності значною мірою обумовлений ступенем і характером допомоги, яку він отримує від  районного методичного кабінету.

    З метою підвищення фахового рівня, розвитку творчого потенціалу молодих учителів мистецьких предметів та удосконалення їх професійної майстерності  17 вересня 2015 року  на базі Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено перше засідання школи становлення молодого вчителя мистецтва.

    У теоретичному блоці засідання педагоги розглянули питання загальних та специфічних особливостей уроків музичного та образотворчого мистецтва. Методист районного методичного кабінету Ірина Панасюк та керівник школи становлення молодого вчителя мистецтва Лариса Копко провели методичний тезаурус щодо типів та структур  мистецьких уроків, оцінювання знань учнів в умовах упровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

     У практичному блоці слухачам школи було представлено перегляди уроків вчителів Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Досвідчений педагог Леся Гандзюк, лауреат районного етапу конкурсу «Вчитель року – 2015», поділилася досвідом з формування інформаційних компетентностей школярів під час проведення уроку образотворчого мистецтва та презентувала молодим колегам фрагмент заняття у 6 класі з теми «Кольорові контрасти» в частині організації самостійної художньо-практичної діяльності учнів. А молодий учитель музичного мистецтва Юлія Кириченко, слухач школи становлення молодого вчителя мистецтва, провела свій перший відкритий урок з теми «Народна пісня».